Olika installationsförfarande beroende på om du tillhör plattformen bc.teleproffs.se eller go.teleproffs.se *

*Nya kunder och omförhandlade avtal från september 2019 tillhör go.teleproffs.se

 

go.teleproffs.se:

TeleProffs eller administratören skickar ut mail/SMS för mobilapp.

Klicka på länken meddelandet och välj Steg 1 [Ladda ner] för att ta hem appen.
När appen är nedladdad så återgå till länken och välj Steg 2 [Konfigurera]

Du är nu klar med installationen av din mobilapp.

Du hittar mer information om hur du använder appen i våra manualer för ’Go Mobil App’.
https://www.teleproffs.se/support/manualer/

 

bc.teleproffs.se:

Installationen kräver att du har tillgång till en e-postadress, och att vi har denna upplagd på din användare.
Om du inte får något mail när du borde få ett så kontrollera mappen Övrig e-post eller skräppost. Annars kontakta TeleProffs Support för att verifiera att vi har rätt adress upplagd på din användare.

Minikrav Android 5.0 // iOS 10

Gå till antingen App Store eller Play Market och sök efter ’TeleProffs GO’, och ladda ner appen, alternativt klicka på någon av knapparna, som motsvarar din mobiltelefon.

download_on_the_app_store google-play-badge

appstore

Välj sedan att installera appen.

När installationen är klar, öppna appen.
Godkänn ev. frågor som kommer upp angående notiser m.m.

Nu blir du ombedd att ange ditt nummer, ange då ditt mobilnummer i +46-format. (Ex. +46709686868), och klicka på ’Hämta aktiveringskod’.
activate

Ett mail med aktiveringskod skickas nu till din e-postadress.
Ange aktiveringskoden och sedan ’Aktivera’.

Får du upp ytterligare frågor, godkänn även dessa.

Du är nu klar med installationen av din mobilapp.

Du hittar mer information om hur du använder appen i våra manualer för ’Go Mobil App’.
https://www.teleproffs.se/support/manualer/

in GO Mobilapp