Hantera öppettider på ert huvudnummer/gruppnummer.

Under menyn Nummer ser ni samtliga huvudnummer/gruppnummer oavsett typ av svarsgrupp eller menyval.

Klicka på det nummer ni önskar schemalägga, ni hamnar direkt på Schema-fliken.
Längst ner under kalendervyn så finns standardomstyrning (Vad ska vi göra som standard med alla inkommande samtal?) där man normalt sätt väljer Stängt samt aktiverar Spela ljudfil och väljer nattbesked. Detta kommer då alltid att spelas upp på alla tider som inte väljs som öppettider.

Klicka sedan i ”kalendern” på måndag och välj Lägg till intervall. Ange här till exempel 08:00 till 12:00 och Öppen, tryck Disketten för att spara post. Lägg sedan till ytterligare ett intervall 13:00 till 17:00 och Öppen, tryck Disketten för att spara post.

Klicka sedan på de tre prickarna ovan Lägg till intervall och välj Kopiera, välj där exempelvis måndag till fredag

 

Under Avvikande poster lägger ni till allt som frångår ordinarie schema, så som helgdagar eller tillfälligt stängt etc.

Här kan man klicka Lägg till helgdagar och få in tex alla svenska helgdagar med ett par klick. Tänk på att ni behöver gå in på helgdagarna och bestämma vad som ska hända, normalt sätt en ljudfil med stängtmeddelande.

Klicka på Lägg till intervall och skapa en post för till exempel stängt ett specifikt datum för konferens etc

 

TIPS – klicka på Visa kombinerad för att tydligt se hur tillfälliga datum tar överhand på standardschema likt detta:

in Mina Sidor / SelfService