SelfService – Faktureringsid
Information om Faktureringsid vid uppläggning av nya användare i TeleProffs GO SelfService.
Det är viktigt att Faktureringsid är korrekt ifyllt för att ni ska kunna ringa utgående samtal samt att samtalen ska debiteras korrekt hos respektive operatör. (Görs per automatik från 2024 när användare skapas i Adminstratörsportalen)
Se information under respektive operatör nedan, det är den operatör ni har på fastnätsnumren som ni ska utgå ifrån.
Operatör TeleProffs GO:
*Användare med TeleProffs GO mobilabonnemang som är ”mexad” mot fastnätsnumret ska fylla i mobilnumret i +46-format, ex: +46702123456
*Användare som endast har softphone, fast eller bärbar telefon ska fylla i fastnätsnumret i +46-format, ex: +4636305525
*Användare som har mobilabonnemang med annan operatör ska fylla i fastnätsnumret i +46-format, ex: +4636305525
Telia:
*Fastnätsnumret ska alltid fyllas i med +46-format, ex: +4636305525
Telenor:
*Fastnätsnumret ska alltid fyllas i med +46-format, ex: +4636305525
TELE2:
*Fastnätsnumret ska alltid fyllas i med +46-format, ex: +4636305525
Tre:
*Användare med Tre mobilabonnemang som är ”mexad” mot fastnätsnumret ska fylla i mobilnumret i +46-format, ex: +46702123456
*Användare som endast har softphone, fast eller bärbar telefon ska lämna detta fält tomt!
*Användare som har mobilabonnemang med annan operatör ska lämna detta fält tomt!