Genom att i mobilappen TeleProffs GO aktivera synkronisering av kontakter så importeras användare i GO till din lokala mobiltelefon.
Detta gör att du även i mobiltelefonens samtalslista ser namnet på kollegan.

I mobilappen under menyn Inställningar och Synkronisering så väljer man antingen Favoriter eller Alla.
Vid val Favoriter så synkroniseras de kontakter som du själv valt som favoriter i GO-appen, med valet Alla så synkroniseras alla användare i företagets GO-lösning.
Om man har en iPhone så måste man installera en Profil, se mer ingående här (Även bilder på hur man aktiverar Synkroniseringen ovan)

 

Nedan följer mer information om hur förändringar hanteras. När kollegor börjar eller slutar på företaget så sker följande med kontaktsynkroniseringen:

  • Ett namn uppdateras på en kollega i GO – Förändringen kommer synkroniseras ner till resp. mobiltelefon som har kontakt-synkronisering aktiv
  • En användare raderas från GO – Kontakten tas bort hos alla som har kontakt-synkronisering aktiv
  • En användare läggs till i GO – Kontakten läggs till hos alla som har kontakt-synkronisering aktiv
    (kan vara upp till ca ett dygn fördröjning innan förändringar slagit igenom i mobiltelefonerna)

 

Det som kan orsaka dubbletter av kontakter i mobiltelefonen:

  • Numret finns sen tidigare i den privata telefonboken på en användare (Kontakten är sparad som ”exchange” eller ”icloud” etc)
  • Gamla kontakter från systemet innan kontaktsynkroniseringsfunktionen fanns.
  • Förändring på en synkad användare i den egna telefonen kommer att göra att kopplingen tappas

Om man fått in dubbletter eller vill rensa bort GO-kontakter så kan man avaktivera kontaktsynkroniseringen och sedan dubbelkolla att det inte finns några kontakter kvar under Kontakt-listan Teleproffs i mobilens telefonbok, samt att man inte har kvar några egna sparade kontakter i andra kontakt-”listor” i mobilen. Sedan kan man aktivera kontakt-synkroniseringen igen för att ladda ner aktuella kontakter.

 

 

in GO Mobilapp