Samtalsstyrning
Så här hanterar du samtalsstyrning
Du kan skapa samtalsstyrning för både inkommande och utgående samtal på användarnivå både i Admin-portalen som administratör och i desktop-appen på användarnivå.
Följ stegen nedan för att skapa och göra ändringar i Samtalsstyrning i Adminportalen:
Gå till Användare.
Välj den användare som du vill göra ändringar på.
Klicka på Samtalsstyrning.
Välj om du vill lägga till en routning för inkommande eller utgående samtal.

Under Samtalsstyrning för inkommande samtal kan du t.ex. välja mellan att blockera ett visst nummer eller alla nummer för inkommande samtal på en viss profil.

Under Samtalsstyrning för utgående samtal kan du t.ex. välja att lägga till en spärr för Grålistade destinationer eller Alla internationella samtal.

Om du vill göra ett undantag för en befintlig anropsstyrning klickar du på pennan > Undantag.
Om du vill ta bort en samtalsstyrning klickar du på papperskorgsikonen.
