Administrera SIM-kort
Som administratör kan du ändra SIM-kort eller lägga till nya SIM-kort för företagets användare via adminportalen.
För att administrera SIM-kort för dina användare måste du:
1. Gå till Användare
2. Gå till SIM-kort och hårdvara
3. Välj en användare
4. Klicka här för att lägga till ett nytt SIM-kort
5. Klicka här för att lägga till ett nytt twilling-kort för data (detta kräver att användaren har tilläggstjänsten Twilling-kort surf)

När du klickar på en av knapparna för att lägga till ett SIM-kort möts du av en ruta där du enkelt kan ange ett SIM-kortnummer (IMSI eller ICC) och välja ett datum för när du vill att kortet ska aktiveras. TeleProffs One SIM-kort har följande format: 24001743xxxxxxx (15 siffror). Om du bara har det lilla SIM-kortet som sitter direkt i telefonen så är IMSI också tryckt på detta kort men i ett annat format. På det lilla kortet finns det 13 siffror och det har följande format 01743xxxxxxxx. För att ändra detta IMSI till rätt format och längd måste du lägga till 240 i början och ta bort den sista siffran (x), vilket ger 24001743xxxxxxxx (15 siffror).
När ett SIM-kort är aktiverat på en användare kan du se IMSI i menyn till höger och om du håller muspekaren över info-ikonen kan du se mer information om SIM-kortet. Om du trycker på kugghjulsikonen ser du SIM-kortets information och har även möjlighet att göra ändringar.

Om du klickar på kugghjulsikonen visas fönstret nedan, och här kan du antingen välja att byta SIM-kort, ta bort SIM-kortet från användaren (t.ex. för att återanvända det någon annanstans) eller spärra SIM-kortet om telefonen t.ex. har tappats bort eller stulits. Om du har spärrat ett SIM-kort och vill häva spärren måste du kontakta oss så att vi kan ta bort spärren från kontot åt dig. Användare kan också själva aktivera eSIM istället för ett fysiskt SIM-kort, om deras telefon stödjer det.

Du kan även återanvända SIM-kort när en användare slutar. När du har tagit bort användaren är SIM-kortet inte längre knutet till ett abonnemang och du kan överföra det till en ny användare.
Om du behöver beställa fler fysiska SIM-kort är det bara att kontakta vår support.