Frånvarohantering
Profilens namn
Profilens namn visas för dina kollegor när den är aktiv, vilket innebär att dina kollegor vet när du t.ex. sitter i möte, har semester eller är sjuk.
Status
Om profilens status är inställd på Tillgänglig kan dina kollegor se din samtalsstatus när profilen är aktiv.
Grönt = Ledig, inte i ett samtal
Gult = Ringning av inkommande/utgående samtal
Rött = Upptagen i ett samtal
Vitt = Samtalsstatus inte synlig
Om profilens status har ställts in på Ej tillgänglig kan dina kollegor inte se din samtalsstatus när den här profilen är aktiv.
Den här inställningen påverkar inte dina inkommande eller utgående samtal – den avgör bara hur din samtalsstatus visas för dina kollegor.
Statusmeddelande
Ett statusmeddelande kan användas för att lägga till extra information i en profil. Profilen Möte kan t.ex. ha ett extra meddelande med texten Chatta med mig om det är viktigt.

Om du lägger till ett statusmeddelande direkt i dina profilinställningar innebär det att samma statusmeddelande alltid kommer att visas när den här profilen aktiveras. Om du vill lägga till ett statusmeddelande endast för en viss tid kan du göra det genom att gå till avsnittet Profilens snabbändring och sedan skriva en text direkt i fältet där för att lägga till det på den profil du har aktiv just nu. Om du ändrar din profil kommer denna status att återställas.
Notiser
Välj vilka typer av meddelanden du får när du har olika profiler aktiva, du kan även ändra dessa inställningar per plattform.
Uppringnings-ID
Välj vilket nummer som ska visas som nummerpresentatör när profilen är aktiv. Du kanske t.ex. vill visa ditt fasta nummer som nummerpresentatör när du är Tillgänglig och ditt mobilnummer när du har gått för dagen.
Inkommande samtal
Ställ in hur inkommande samtal ska hanteras när en profil är aktiv. Standardprofiler som du har när du börjar använda TeleProffs One är redan inställda på olika sätt. Om någon ringer dig när du har profilen Möte aktiverad hör den som ringer att du är i ett möte, samt sluttiden för profilen (valfritt). Du kan alltid ändra dessa inställningar så att t.ex. samtal till dig går igenom även när du sitter i möte, eller kanske så att det bara är din mobiltelefon som ringer men inte din TeleProffs One softphone.
Standardlängd
Med den här inställningen kan du välja att ha en standardlängd för din profil så att du kan aktivera profilen utan att behöva ställa in sluttiden för den varje gång separat. Du kan fortfarande aktivera profilen med en annan längd än standardlängden, vilket görs genom att klicka på klockikonen bredvid en profil och sedan välja ett datum och en tid för när profilen ska avslutas, istället för att bara aktivera profilen med dess standardlängd.