Lägg till ny användare
Hur lägger jag till en ny användare i TeleProffs One?
Administratörer kan göra detta via adminportalen.
Följ dessa steg för att lägga till en ny användare:
1. Gå till fliken Användare.
2. Tryck på Ny användare och sedan på Skapa en användare.

3. Fyll i namn och e-postadress.

E-postadressen är valfri och kan läggas till senare vid behov via Konto och inloggning.
Med onboarding-mail kan användaren välja sitt eget lösenord.
4. Välj Användarlicens.

- Free = Användare som kan ta emot samtal från växeln på sitt privata mobilnummer. (behöver verifiera sitt mobilnummer via SMS).
- TeleProffs One Fast = Användare som har ett eget fastnummer och kan ringa utgående samtal (via softphone/mobilapp) och välja vilket nummer som ska visas vid utgående samtal (privat mobilnummer kan också kopplas till användaren).
- TeleProffs One xx GB = Användare som har ett fast nummer och ett mobilt nummer med SIM-kort från TeleProffs. Mobilanvändare kan använda mobilsurf och tvillingkort som tilläggstjänst.
5. Välj Telefonnummer.

Köp ett nummer = Välj ett nytt nummer från vår nummerpool.
Använd ett befintligt nummer = Välj ett nummer som du redan har reserverat hos företaget eller använt tidigare.
6. Välj Tilläggstjänst.

7. Sedan är det bara att granska och bekräfta beställningen!

När en mobil användare skapas görs automatiskt en beställning av ett SIM-kort till din adress.
Har du redan ett SIM-kort som inte används?
Då kan du aktivera SIM-kortet genom att gå till SIM-kort och hårdvara. När du manuellt aktiverar ett SIM-kort för en ny användare stoppas det automatiska utskicket.
Tänk på att användaren istället kan aktivera eSIM om mobiltelefonen stödjer det! Detta gör användaren själv via sin egen inloggning i TeleProffs One-appen.