Ljud- och samtalsinställningar
Under fliken Inställningar i skrivbordsappen hittar du fliken Allmänt.

Här har vi samlat några viktiga inställningar som du bör komma ihåg:
Ta emot inkommande samtal
Den här inställningen avgör om du kan ta emot samtal till din desktop-app – så den ska alltid vara aktiverad om du vill svara på samtal med din desktop-app.
Samtalsmetod
Inställningen för samtalsmetod avgör hur du vill ta emot samtal till din skrivbordsapp. De tillgängliga alternativen är:
- Fråga alltid: Innebär att programmet frågar varje gång hur du vill ringa ett samtal
- Ring direkt (med VoIP): Ring ett utgående samtal direkt från själva telefonen med hjälp av SIM-kortet i telefonen. För en fast användare innebär detta att samtalet kommer att ringas från ditt privata nummer och SIM-kort
- Samtal med mobil: Om du har en TeleProffs One-licens eller en mobil anknytning i bruk kan du med den här inställningen starta samtalet från skrivbordsappen, men det faktiska samtalet sker via din mobiltelefon
- Ringa med en annan IP-telefon: Du kan ringa via en extern enhet, t.ex. en terminal, med den här inställningen
Ringsignal och volym
Här kan du välja en ringsignal för alla dina samtal från vår standardljudbank, samt välja volym för ringsignalen. Du kan också välja en extra utgång för din ringsignal under inställningen Extra ringsignalutgång.
Enhet för ljud
Här kan du ställa in ljudingång och utgång till exempel om du använder ett headset med skrivbordsappen. Här måste du sedan välja ditt headset till båda ingångsinställningarna och även justera ljudvolymen. Bra att komma ihåg är att du alltid kan göra ett testsamtal i det här avsnittet för att se till att dina ljudinställningar är i ordning!
Avancerad telefoni
Här kan du skapa samtalsrutiner för dina inkommande och utgående samtal.
Hantera videomöten som telefonsamtal
Du kan välja att hantera alla videomöten som du blir inbjuden till via skrivbordsappen som vanliga telefonsamtal.