Min översikt

Min översikt är en dashboard under fliken PBX i vår softphone som ger dig en översikt över dina köer och agenter.

Här har du en översikt över samtal i kö, tillgängliga medlemmar, medlemmar som är upptagna i samtal och medlemmar som snart är tillbaka.

I översikten kan du se mätvärden som t.ex:

  1. Hur många samtal som står i kö
  2. Hur många användare som är inloggade och tillgängliga
  3. Blalabla
  4. Blablabla
  5. Blablabla
  6. Blablabla

Alla användare med CC Pro‍ och statistikbehörighet kommer att kunna komma åt Min översikt. Tilläggstjänster kan administreras‍ i adminportalen under Användare > Tilläggstjänster. Behörigheter kan administreras under Användare > Behörigheter.

OBS! Statistikbehörigheten måste vara inställd på gruppen Alla för att Min översikt ska vara synlig.


Filtret längst upp till höger i Min översikt visar en lista med grupper. En administratör kan administrera grupper via Admin-portalen under Användare > Grupper. Filtret längre ner i översikten är ett filter för kösystem så att användare för en specifik kö kan visas i användarlistan.

Administratörer kan logga in och ut användare från köer, ändra PBX-läge och ändra användarprofiler med hjälp av trepunktsmenyn bredvid en kö eller användare.

Alla användare kan också använda den här menyn för att ringa kollegor eller skicka en chatt!

Fältet Strax tillbaka i översikten visar vilka användare som befinner sig inom 10 minuter från att vara tillgängliga och inloggade i en kö igen. Den grå rutan illustrerar också denna tid visuellt som en förloppsindikator.