API-kopplingar

TeleProffs GO - Samtalshistorik API

Med hjälp av våra öppna APIér så kan ni som kund själva bygga och integrera era system mot TeleProffs GO.  Nedan finner ni några exempel på att få in samtalsstatistik i ert egna affärs/CRM-system eller att visa er telefonistatus på er hemsida.

-Vill ni bygga in samtalsstatistik i ert egna affärs/CRM-system, anropa vårt API för att hämta samtalsdata för hela organisationen.

Hämta och lagra organisationens samtalshistorik i era egna system som t.ex. SQL och bygg egna applikationer. Du kan också analysera er samtalsdata tillsammans med annan affärsdata. Tjänsten har med andra ord inget färdigt gränssnitt (webbsida) där informationen kan ses utan är en tjänst för att flytta samtalsdata från våra system till ert egna kundsystem

Vill ni visa statistik på tex. säljgruppens samtal på ert intranät, eller skapa rapporter som är integrerade i era egna affärs och säljstödssystem? Denna tjänst ger er möjligheter att skapa precis allt ni önskar av er samtalsdata.

-Använd en färdig webbsida eller så ger vi er möjlighet att via API bygga in funktionen på ert intranät eller hemsida. Här kan ni söka på en kollega och snabbt få fram kontaktuppgifter samt se upptaget-status och hänvisningar i realtid.

Sök på t.ex. ett namn, befattning eller ort och få tillbaka:

  • Förnamn och efternamn
  • Fastnätsnummer
  • Mobilnummer
  • E-postadress
  • Noteringsfält
  • Linjestatus (om personen i fråga är upptagen i telefon)
  • Närvarostatus (Hänvisning)
  • Närvarokommentar
  • Tillgänglighet

Perfekt för användaren som inte har tillgång till Softphone eller Mobilapp, med tillgång till en webbläsare så finner de smidigt kontaktuppgifter till kollegan samt ser i realtid om kollegan är tillgänglig. Kanske vill ni visa kontaktinformation med realtidsstatus på er hemsida. Gör er tillgängliga för era kunder på en helt ny nivå.

Kontakta oss för mer information kring tjänster i TeleProffs GO.
Ring tel.036-30 55 00 idag så diskuterar vi dina behov.